Uppdrag / Referenser

Varumärket – Mina Funderingar och Reflektioner

Hur ser det ut hos er?

Kan ni som ägare komma som kund/gäst till er/era Butiker – Hotel – Restauranger – Bilhallar – Hemsidor etc, och känna er trygga med att ALL er personal ger den bästa kundbupplevelsen? Vet och förstår ALL personal verksamhetens Övergripand Mål? Vem bär Rollen och har ansvaret för kommunikationen och den kommande kundupplevelsen?

Att personalen finns där i någon form ska vara självklart, men räcker det? Kunden förväntar sig ett engagemang och kunnande som möter hens behov och förväntningar. Förväntningar som i bästa fall ska svara upp mot Varumärkeslöftet. Pris och produkt ligger så nära varandra idag att det som kan bli en konkurrensfördel är om personalen har en förmåga att kommunicera på kundens villkor. En personal som förstår att leverera det som varumärket säger och lovar, i hela kommunikationsprocessen.

Skulle du vilja vara kund/gäst i din egen verksamhet?

  • Hur ser erat verksamhetsflöde ut?
  • Vilket är det första intrycket er kund/gäst får när hen stiger in hos er?
  • Är det någon skillnad vilken marknadsplats du är på… IRL eller Digitalt… hur blir hen bemött?
  • Visar ALL personal sitt genuina intresse och kunnande för kunden/gästen och produkterna?
  • Vet ALL personal vad som gäller på sin arbetsplats? Vilka Mål och Roller som fins i organisationen?
  • Varför är det så svårt att få tag i rätt personal, bero på att ni inte söker efter dem på rätt sätt?
  • Varför tänka att ni ska fylla ett tomrum när någon slutar… kan ni istället tänka att hitta den bästa?
  • Varför är det så vanligt att de duktigaste säljarna blir ledare/chefer?
  • Tänk om den bästa säljaren blir den sämsta ledarna/chefen och förstör ett vinnande team?
  • Varför får extrapersonal/vikarier en mer eller mindre obefintlig utbildning? Jag som kund vet ju inte vilka som
    är extra och vilka som är ordinarie, eller borde jag veta det, och hur då iså fall?
  • Varför är det så mycket ”extrapersonal” på helger och semesterdagar? Kundflödet är ju som störst då.
  • – Skulle vi handla mindre om det var stängt en dag i veckan? Flera länder i Europa har söndagsstänkt.
  • Skulle vi planera mer hur, när och var vi handlar? Skulle det rent av vara hållbart, både för familjen och miljön?
  • Varför är så många företag/verksamheter så lika i sina marknadsföringsåtgärder?
  • Finns det för få bra/modiga reklambyråer, och är marknadscheferna för otydliga i sin brief, eller är det slentrian?
  • Varför skapas det likartade kundklubbar i tron att jag som kund vill ha det?
  • Är det för att alla andra gör det… ”så då måste vi också göra samma sak” eller?
  • Varför? Varför? Varför? Har du några svar eller bara vill fundera och reflektera tillsammans med mig så får du gärna höra av dig, antingen på mail eller telefon. 0706-72 91 90 meta@metacarlsten.com
    Varför inte ett brev eller vykort – också ett sätt att kommunisera // Bästa Meta

Välkommen att höra av dig

Meta Carlsten
Movement Scandinavia AB
Heimdalls Väg 3
269 37 BÅSTAD

Vill du veta mer om:

Olika program: Coachning, Mentorskap UGL och GDQ och Föredrag, eller bara diskutera hur du ser på Varumärkeslöftet – Ledarskapet – Kund- och Pasietperspektivet är du välkommen att slå mig en signal på 0706-72 91 90 eller E-maila till meta@metacarlsten.com.

Vill du veta mer?

Fyll i dina uppgifter så hör vi av oss.